Maak je actie tot een succes

Tips voor een succesvolle actie

Wil jij succesvol actie voeren voor Nacht van het Kind? Lees de onderstaande tips en geef je actie een vliegende start!

Nog geen idee wat voor actie je gaat doen? Op deze pagina vind je inspiratie.

Social media

Social media zijn ideaal om informatie over je actie te delen. Of het nu via een bericht op Facebook is, een Tweet, een video of foto op Instagram of een update op LinkedIn. Gebruik social media veel en vaak. Je kan ook communiceren over hoeveel geld je al hebt opgehaald. Uiteraard met een linkje naar je actiepagina. En na afloop van je actie mensen bedanken.



Doe zelf de eerste donatie

Doe de eerste donatie zelf. Vraag daarna familie en beste vrienden persoonlijk om ook een donatie te doen. Vraag ze een persoonlijk bericht achter te laten. Goed voorbeeld, doet namelijk volgen.







E-mailen

E-mail is een van de meest effectieve manieren om contact te maken. Je kan een e-mail sturen naar al (of een deel van) je contacten. Beschrijf waarom je in actie komt, wat je actie inhoudt en hoe mensen je kunnen steunen. Een persoonlijke mail werkt het best. Stuur je mail naar je persoonlijke contacten en eventueel naar je zakelijke relaties (als je dat passend vindt).



Laat zien en vertel waarvoor je het doet

Laat sponsoren zien waarom deze actie zo belangrijk is. Vertel wat er met het geld van de donaties gedaan wordt.







Whatsapp

Wie zit er niet op Whatsapp? Bijna iedereen kan je met een appje bereiken. Deel de link naar jouw actiepagina via Whatsapp met je contactpersonen. Vanuit je bericht kunnen mensen direct doorklikken naar je actiepagina en sponsor worden.







Vraag het gewoon

Maak een lijst van iedereen die je kent en voor je actie kunt benaderen. Je zal zien dat de meeste mensen hier voor openstaan. Veel mensen vinden het geweldig dat je in actie komt. Je kan ze bijvoorbeeld vragen om je poster op te hangen.






Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen